Jak se světu odhalily nové závodní boty METASPEED

4. dubnový víkend se pro mě stal dobou, kdy jsem načerpal hromadu inspirace, energie, poznal zajímavé lidi z různých Frontrunnerských týmů ze všech koutů světa. Dostal jsem příležitost stát se součástí představení nové závodní boty od ASICS – METASPEED ve španělském městě Malaga, rodném městě Pabla Picassa. Akce byla nazvána META : TIME : TRIALS.

Večerní přílet do Malagy se nesl v duchu protřepat, nemíchat. Letadlo se rozhodlo, že ho nebaví jen letět, ale že si chce vyzkoušet, jak se dělá koktail a proměnilo se v obří shaker. Tohle byla předzvěst toho, jaký koktail skvělých zážitků mě čeká.

Malaga mě přivítala deštivým počasím, ale vzhledem k tomu, že je to místo, kde je ročně 320 slunečných dní, neměl jsem obavy ze špatných podmínek. V příletové hale jsem potkal sympatického „ogara“. Jmenoval se Fabian, osobní rekord na 5 K 14:21 a měl dělat vodiče nevidomému běžci Tien-Fungovi. Večer proběhl klidně v podobě večeře v krásné restauraci s výborným jídlem.

Druhý den ráno po probuzení ihned do běžeckého a rychle na meeting point s ostatními Frontrunnery. Následoval společný běh na Playa de la Malagueta, kde jsme se protáhli, udělalo se pár fotografií, nějaká videa a potom běh zpět na hotel. Po snídaní nastal první očekávaný okamžik – představení nové závodky METASPEED. Při otevírání krabice, jsem se cítil jako dítě o Vánocích. Boty se mi ukázaly v plném světle, bylo poznat, že budou rychlé a komfort bude maximální.

Po tomto představení jsme se šli v těchto botách fotit. Focení probíhalo na mole a v přístavu, kde jsme budili velkou pozornost. V době této kratochvíle jsem měl možnost komunikovat s členy týmů z Německa, Portugalska, Švédka, Dánska, Bulharska, Polska a domácího Španělska. Všichni úsměv na rtech a kolem všech svítila naprosto úžasná aura!

Rozruch, který jsme dělali v přístavu byl nejen viděl, ale snad i cítit. V celém přístavu nebylo místa, kde by nebyl vidět Asics a METASPEED. Po prvním focení následoval oběd. Po obědě jsme s Tienem šli na kávu opět do přístavu. Poté rychle zpět na hotel a na další focení, tentokrát týmové u radnice. Celou cestu k radnici jsem „prokecal“ s velmi příjemnou paní. Až později jsem zjistil, že to byla Kerry O´Flaherty, účastnicí Olympijských her v Riu 2016 na 3000 m steeplechase.

Po focení jsem chtěl vyzkoušet, jak rychlé METASPEED jsou. Při 2 km běhu na hotel mě boty pustily až na tempo 3:11 min/km. Tak tohle by šlo!!! Následovala večeře a pak už odpočívat. A ráno! Ráno to všechno vypukne! Dobrou noc, Malago!

A je tu ráno. Moje klasická předzávodní nervozita se projevila už u snídaně, kdy jsem do sebe stěží dostal dva tousty s marmeládou a šálek mátového čaje. Když mi o něco hodně jde, tak to tak mám. Při příchodu na závodiště už probíhal závod v ½ maratonu. Vítězství utrhnul Mohamed Reda El Aaraby v čase 59:54, v ženách Yeshi Kalayu za 1:07:30. Chvíli na to se rozběhl závod na 10 km, který také nabídl podívanou a výsledné časy v mužské kategorii Tsegay Kidanu Reda 27:14 a ženské Vicoty Cheptengo 31:39. Poté přišli na řadu elitní závodníci na 5 km. Zde všichni očekávali vítězství Mohameda Katira a to se také stalo, když za stálého mohutného povzbuzování stanovil vítězný čas na 13:20. V ženách se dokonce přepisoval národní rekord a o to se postarala Eilish McColgan z Velké Británie v čase 14:45. Být blízko takovým běžeckým hvězdám, je snem asi každého běžce. Má nervozita se stupňovala. Připnul jsem si startovní číslo 14 a vyrazil se připravit.

Abeceda a stupňované rozběhání, tak jako to dělám vždy. A pak na start. Slunce vykonávalo svou práci poctivě a rozehřálo vzduch ke 23 stupňům. Papoušci nás asi také povzbuzovali, ale pěkně po svém – křikem ze všech palem po obvodu trati. Postavil jsem se na start a čekal. A najednou bum! Pistole vystřelila můj tep do nebe. A já se jako v běžeckém nebi cítil. Tak pojďte, botičky, pojďte a dělejte to, co vám dal Asics do DNA. První kilometr byl za mnou dřív, než jsem čekal, všechno šlo dobře. Kolem trati stála spousta lidí a fandili, co jim plíce stačily. Když mi začalo být ouvej, plácnul jsem si s fandícíma lidma. 3. a 4. km za mnou a otevřela se přede mnou cílová rovinka. Donutil jsem nohy ještě trochu přidat. CÍL .. Hodinky jsem pauznul pozdě, takže jsem nevěděl, jestli to vyšlo. A ono to vyšlo. Nový osobní rekord na 5 km má nyní hodnotu 17:25 tj. průměrné tempo 3:27 min/km. Absolutní spokojenost s výkonem. Na kategorii M40 je to vcelku schopný čas, což?

Ten den si vylepšilo svůj PB 23 běžců z ASICSFrontrunner týmu! Tento závod přesně splnil to, k čemu byl určený. Celkově ve všech závodech se pokořilo 27 PB a 4 národní rekordy!

Po závodě následovala ještě rychlopoznání Malagy v podobě cca 7 km okruhu pěšky. Malaga je město plné historie a památek. Najdete zde hrad, římské divadlo, arénu pro býčí zápasy, mohutnou katedrálu, ale i pláže a moderní památky.

Malaga a zdejší závod ve mně zanechal mnoho pozitivních vibrací. Pokud budu moci a budu mít tu příležitost, velmi rád se do tohoto španělského města vrátím.

A po závodní stránce jsem nesmírně spokojený s výsledkem a už se těším na další výzvy.

Další zastávka Vltava Run!